Werkruimte huren in Amsterdam? Houd hier rekening mee!

Gepubliceerd: 02/01/2023

Als ondernemer in Amsterdam is een eigen kantoor- of vergaderruimte geen uitgemaakte zaak. Vooral de kleinere bedrijven hebben moeite om een geschikte ruimte te vinden. Gelukkig zijn deze zorgen verleden tijd. Het is namelijk ook mogelijk om een werkruimte te huren. Dit is een ideale oplossing als je een plek nodig hebt om klanten te ontmoeten of bijvoorbeeld andere belangrijke zakenrelaties te verwelkomen in de hoofdstad. Run je jouw bedrijf nog vanuit huis of heb je een virtueel kantoor? In deze blog bespreken we verschillende factoren die belangrijk zijn bij het uitzoeken van een geschikte werkruimte in Amsterdam

De locatie is van groot belang

Vastgoed in Amsterdam is duur. Dat is ongetwijfeld geen verrassing. Als startende ondernemer is het erg lastig om je eigen ruimte te vinden. Toch is de locatie van jouw werkruimte van groot belang voor het imago van je bedrijf. Als je bijvoorbeeld een zakelijke meeting organiseert, ontvang je liever mensen op een prestigieuze, professionele locatie dan op een afgelegen bedrijventerrein. Kies de locatie daarom zorgvuldig, dit bepaalt de werksfeer en ook hoe jij potentiële klanten of zakenpartners kunt ontmoeten.

Het kostenplaatje

Ook de huurkosten zijn natuurlijk een belangrijke factor wanneer je opzoek bent naar een werkruimte in Amsterdam. De huurprijzen voor werkruimtes variëren en zijn gebaseerd op verschillende factoren, waaronder de grootte van de ruimte en de locatie. Hartje Amsterdam is logischerwijs prijziger dan een locatie ver van het Amsterdamse centrum. Bij diverse aanbieders worden de prijzen berekend per dag of per uur. Er kunnen extra kosten in rekening worden gebracht voor apparatuur en extra faciliteiten zoals projectoren, geluidssystemen wifi en meer. Voordat je een deal aangaat, is het raadzaam om vooraf te informeren. Zo voorkom je onaangename verrassingen voordat je een contract tekent of een betaling doet.

Huur gemakkelijk een ruimte

Wij maken flexwerken in Amsterdam echt mogelijk. Je werkt in ons kantoor wanneer het jou uitkomt én bent ook vrij om gebruik te maken van een van onze vele diensten. Zo is het mogelijk om je onderneming op ons adres bij de KvK in te schrijven, ontvangen we jouw zakelijke post en bieden we extra ruimtes voor vergaderingen en het ontvangen van je relaties. Neem gerust contact op of bel naar 020 – 261 0786 om de mogelijkheden te bespreken.


Deel deze blog op social media!

Terug naar blog